• Announcements

    • IMPORTANT - REACH US IN THE NEW FORUM   05/04/2017

      Ladies and gentlemen ATTENTION please:
      It's time to move into a new house!
        As previously announced, from now on IT WON'T BE POSSIBLE TO CREATE THREADS OR REPLY in the old forums. From now on the old forums will be readable only. If you need to move/copy/migrate any post/material from here, feel free to contact the staff in the new home. We’ll be waiting for you in the NEW Forums!

      https://community.blackdesertonline.com/index.php

      *New features and amazing tools are waiting for you, even more is yet to come in the future.. just like world exploration in BDO leads to new possibilities.
      So don't be afraid about changes, click the link above and follow us!
      Enjoy and see you on the other side!  
    • WICHTIG: Das Forum ist umgezogen!   05/04/2017

      Damen und Herren, wir bitten um Eure Aufmerksamkeit, es ist an der Zeit umzuziehen!
        Wie wir bereits angekündigt hatten, ist es ab sofort nicht mehr möglich, neue Diskussionen in diesem Forum zu starten. Um Euch Zeit zu geben, laufende Diskussionen abzuschließen, könnt Ihr noch für zwei Wochen in offenen Diskussionen antworten. Danach geht dieses Forum hier in den Ruhestand und das NEUE FORUM übernimmt vollständig.
      Das Forum hier bleibt allerdings erhalten und lesbar.   Neue und verbesserte Funktionen warten auf Euch im neuen Forum und wir arbeiten bereits an weiteren Erweiterungen.
      Wir sehen uns auf der anderen Seite!

      https://community.blackdesertonline.com/index.php Update:
      Wie angekündigt könen ab sofort in diesem Forum auch keine neuen Beiträge mehr veröffentlicht werden.
    • IMPORTANT: Le nouveau forum   05/04/2017

      Aventurières, aventuriers, votre attention s'il vous plaît, il est grand temps de déménager!
      Comme nous vous l'avons déjà annoncé précédemment, il n'est désormais plus possible de créer de nouveau sujet ni de répondre aux anciens sur ce bon vieux forum.
      Venez visiter le nouveau forum!
      https://community.blackdesertonline.com
      De nouvelles fonctionnalités ainsi que de nouveaux outils vous attendent dès à présent et d'autres arriveront prochainement! N'ayez pas peur du changement et rejoignez-nous! Amusez-vous bien et a bientôt dans notre nouveau chez nous
Sign in to follow this  
Followers 0

This is the response for website daum purchase failures.


10 posts in this topic

Posted (edited)

Greetings,

Unfortunately, due to fraud issues, we are unable to accept your card for payment.

Please note that it does not mean that your card has been used for fraudulent purchases or that you are in any way involved in any kind of fraud. We simply cannot accept your card.

Please use another payment method.

For more information about payment methods we accept, and how to set them up, please visit the following URL:

https://blackdesert.zendesk.com/hc/en-us/articles/207484525-Payment-Methods

We are sincerely sorry for the inconvenience.
 

GM Cairag
Black Desert Online Customer Support

Website:
https://www.blackdesertonline.com/


...................

So basically atleast one of their payment options are not available for the US, I have tried the other 3 including paypal with 3 different cards from 3 different companies/banks. ALL MY CARDS CANT BE FRAUD.  What a joke. Visa, Mastercard and debit all fraud, come on Daum. Dont put stuff in the game that we have to buy then if you cant sell it properly.

FYI tried a CC my wife had and you guys still declined it. Same response? lol

Edited by Varin
.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted

In my "payment failed" bonanza I got this gem of a reply: "the issue affecting you is not a fraud prevention issue".  Really now? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted

@GM_Cairag - Support Ticket #96102

 

Is there anyway to get this fixed or resolved?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted

Ive been getting the same error.  I emailed customer support.

The wierd thing is, and I assume the same is true for you guys, that we are able to buy the game from Daum with these CC and what not...but then cannot use them to buy pearls for the cash shop.  Seems odd to me.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted

I got the canned response about it being due to fraud prevention, and to clear it with my bank. I responded back, calling them out for not reading my ticket since I in fact stated that I DID clear it with the bank, and that they see NO evidence of any processing attempt being made.

Then I get this...

Please accept my apologies for the canned reply in my first answer. I checked the logs a bit more thorough, and it appears your transactions failed with a "do_not_honor" error, meaning that your bank did not allow the transaction.

This error usually means that:
- you did not have enough money to purchase the game on your bank account, 
- you are using a gift card or a re-loadable card, which we do not support, or
- your bank does not authorize overseas payment, since you are purchasing your pre-order package from a Dutch company.

We recommend that you contact your bank to check what could be causing the payment error.

Yea. Again, the bank sees NO transaction attempt. I have plenty of available funds, it's a credit card and I have cleared the overseas charge with the issuing bank. I have stated all these facts in 4 separate ticket interactions now. I have also tried multiple cards (all cleared with no evidence of transaction attempts) and PayPal. All methods fail the payment process.

I am giving up on getting any support, as I am convinced it's something on their end at this point based on all the user reports.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted

At this point I'd be happy for any response. 25 days later and not a grunt or anything from those amateurs they got handling tickets. >.<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted

I have been trying to buy Daum Cash all week. They took 300$ from me and gave me nothing for it, and when I was refunded they basically told me to try again. Five minutes later, I am out 100$ again and have nothing to show for it. This is the most frustrating situation I have dealt with recently. What kind of gaming company makes things hard for the buyer on purpose? Please Daum! I just want some pearls!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted

Use incong mode on chrome. Worked for me multiple times. If it doesnt, try again at different times in the day

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted

They are taking my money even though it says transaction failed, no Daum cash. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted

Yeah. I got the cut and pasted 'Your legitimate card isn't fraudulent but our horrible fraud policies won't allow it.' Yet more punishment of legit players as a side effect of dealing with non-legit ones. This is horrible just f***ing horrible. Shame on you, Daum and you should be embarrassed at how pathetic this whole debacle is turning out. I expect the massive amount of fair players you're sh***ing all over will be compensated for your bumbling sooner than later because that's exactly what's happening here, you godawful amateurs.

 

Sincerely, 

Your collateral damage.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  
Followers 0